Veel gestelde vragen

Wat zijn de openingsuren?

Maandag van 08:30 tot 12:30
Dinsdag van 08:30 tot 12:30
Woensdag van 08:30 tot 12:30
Donderdag van 08:30 tot 12:30, van 14:00 tot 17:00, van 18:00 tot 20:15
Vrijdag van 08:30 tot 12:30, van 14:00 tot 17:00
60 minuten voor de start van elke eigen voorstelling opent de balie.

Kan ik jullie ook via sociale media contacteren?
We hebben een Facebookpagina. Je vindt ons op https://www.facebook.com/cultureelcentrum.aartselaar. Like, deel of stel ons gerust een vraag. Weet wel dat Facebook niet ons prioritair communicatiekanaal is. Is het dus een dringende vraag, geef dan even een belletje via 03 877 28 75 of mail naar cultuur@aartselaar.be.

Is er wifi in het cultuurcentrum?
Ja, er is gratis wifi beschikbaar in het hele gebouw. Om hiervan gebruik te maken, maak je verbinding met ‘Aartselaar CC’. Iedereen kan erop mits het accepteren van een gebruikersovereenkomst.

Waar kan ik mijn jas/tas achterlaten? Is er een vestiaire?
Absoluut, deze bevindt zich aan de ingang van het CC. Hier kan je gratis je jas achterlaten tijdens voorstellingen. Bij voorstellingen van onze eigen programmatie is het gebruik van de vestiaire verplicht. Je geeft je jas/tas aan de vrijwilliger achter de balie. In ruil krijg je een nummerplaatje. Hou dit goed bij.

Voor wie zijn jas of tas niet graag aan de vestiaire achterlaat, zijn er lockers beschikbaar. De lockers bevinden zich naast de toiletten. De lockers werken met een muntstuk van 50 cent, dat je na gebruik terugkrijgt.

Mag ik filmen tijdens voorstellingen?
Het is verboden foto’s, film- of geluidsopnames te maken tijdens de voorstelling.

Zijn rugzakken, flesjes water of snacks toegelaten?
Rugzakken, flesjes water en snacks laten we niet toe in de zaal. We staan er ook op dat er voorzichtig wordt omgegaan met eten en drinken in de publieke ruimtes in het CC. Je kan namelijk terecht in onze foyer voor een lekker hapje, goed glas wijn, een frisse pint of een glaasje frisdrank. Een voorstelling bijwonen met een droge keel raden we niemand aan. Onze vrijwilligers bedienen je met veel plezier! Je koopt drankbonnen online aan via de webshop of ter plaatse aan de drankenkassa. Online aangekochte bonnetjes haal je op de avond zelf af aan de balie.

Kun je iets eten in CC ’t Aambeeld?
In onze cafetaria  kun je terecht voor een lekker drankje, een soepje of een zakje chips. Voor een grotere honger verwijzen wij je graag door naar de eetgelegenheden in het dorp van Aartselaar op +/- 200 m van het Cultureel Centrum.

Is het CC toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
Ja, zeker. Ben je rolstoelgebruiker meldt dit dan bij de aankoop van je tickets. We zorgen er dan voor dat waar jij wil zitten er plek is voor een rolstoel. Shop je online, dan toont onze webshop al aan welke plaatsen goed bereikbaar zijn voor rolstoelgebruikers.

Is er een nieuwsbrief waarop ik mij kan inschrijven?
Zeker en vast! Wil je op de hoogte blijven, dan is de nieuwsbrief het ideale kanaal om meer te weten te komen. Inschrijven kan via de knop onderaan de homepagina.

Vervoer

Hoe kan ik het CC bereiken?
CC ‘t Aambeeld kan je op verschillende manieren bereiken. Zowel met de auto als met de fiets en het openbaar vervoer kan je hier terecht. 

Welke bussen stoppen er vlakbij?
Volgende haltes bevinden zich in de buurt van het CC:

Halte gemeentehuis:
180 Groenplaats – Aartselaar
181 Groenplaats – Rumst
182 Groenplaats – Boom
183 Groenplaats – Niel

Halte Boomsesteenweg ter hoogte van de Leugstraat:
500 Antwerpen – Mechelen

Hoe bereik ik het CC met de wagen?
Komende van Brussel: A12, afslag aan kledingzaak SKM, vanaf daar (Leugstraat) kan je de pijlen volgen naar CC 't Aambeeld, Of E19, afrit 7.
Komende van Antwerpen: Boomsesteenweg, afslag links naar Aartselaar. Je komt dan in de Guido Gezellestraat. Vanaf daar volg je de pijlen naar CC 't Aambeeld.

Waar kan ik parkeren?
Parking CC 't Aambeeld met zo'n 250 staanplaatsen - della Faillelaan
Parking Muziekacademie met zo'n 40 staanplaatsen - Leon Gilliotlaan

Voorstellingen & Zaal

Worden er pauzes ingelast tijdens voorstellingen?
Bij lange voorstellingen wordt soms een pauze van ongeveer 20 min. voorzien. Bij het belsignaal wordt iedereen terug in de zaal verwacht. Vooraf hangt in de foyer uit of er een pauze voorzien is. Enkele dagen voor de voorstelling plaats vindt, ontvang je van de cultuurdienst een mail met praktische info zoals ‘Is er een pauze tijdens de voorstelling?’.

Om hoe laat gaan de deuren van het CC open?
Bij voorstellingen van onze eigen programmatie opent het CC de deuren om 19.15 uur. De voorstellingen zelf starten stipt om 20.15 uur.

Zijn de zitplaatsen genummerd? Hoe werkt dit?
Zit jij op een even of oneven nummer? Aan de deuren van de schouwburg vind je het zaalplan terug. Jouw ticket zal door de vrijwilligers gescand worden. Dit mag zowel geprint als digitaal. Je kan je ticket downloaden op je smartphone. Kijk op het ticket de rij en het nummer van jouw zitplaats na. Heb je hulp nodig? Onze vrijwilligers helpen je graag verder.

Verhuren jullie ook zalen?
Verenigingen, firma’s en privé personen kunnen de infrastructuur van CC ’t Aambeeld huren. CC ’t Aambeeld beschikt over volgende ruimtes: polyvalente zaal (incl. inrijdbare tribunes), foyer en cafetaria, zolderlokaal. Het tarief voor de huur van de lokalen is afhankelijk van de aard van de activiteit en de aanvrager (erkende Aartselaarse verenigingen, inwoners/bedrijven uit of buiten de gemeente). Voor de praktische informatie sturen we je graag door naar deze pagina.

Tickets & Abonnementen

Wat moet ik doen als ik tickets heb besteld en niet kan komen?
Tickets kunnen niet omgeruild worden. Tickets worden enkel terugbetaald wanneer de voorstelling volledig uitverkocht is en we je ticket kunnen doorverkopen.

De voorstelling die ik wil zien is uitverkocht, wat nu?
Bij uitverkochte voorstellingen kan je je gegevens achterlaten op de wachtlijst (zowel aan de balie als via de webshop). Als er reservaties geannuleerd worden, bellen we je op. 

Ik ben te laat voor de voorstelling, wat nu?
Laatkomers worden niet meer toegelaten in de zaal. Tickets worden in dit geval niet terugbetaald of omgeruild. 

Moet ik mijn GSM uitschakelen?
Ja, schakel je gsm uit voor elke voorstelling. 

Wat als een voorstelling geannuleerd wordt?
Te weinig belangstelling of het gezelschap dat onverwacht verhinderd is om te spelen… Het kan spijtig genoeg gebeuren. Wij annuleren dan de activiteit, brengen je tijdig op de hoogte en betalen je ticket terug.

Kan ik mijn abonnement nog veranderen?
Sorry, maar betaalde abonnementen kan je niet meer wijzigen.

Ik ben slechthorend/draag een hoortoestel. Hoe kan ik toch optimaal genieten van de voorstelling?
Onze schouwburg is uitgerust met een ringleiding voor slechthorenden met of zonder hoorapparaat.
Voor slechthorenden zonder hoorapparaat (of eentje zonder T-stand) kun je aan de balie van het CC terecht voor een persoonlijk af te stellen ontvanger en hoofdtelefoon om de verstaanbaarheid van onze voorstellingen te vergroten.
Heb je een hoorapparaat dat je op de T-stand kunt zetten, dan volstaat het om aan de balie een persoonlijk af te stellen ontvanger op te halen. Een hoofdtelefoon is dan niet nodig.
Je kunt de ontvangers/hoofdtelefoons  ontlenen na afgifte van je identiteitskaart.  

Ik vind de muziek te luid…
Geen probleem. Aan de balie kan je gratis oordoppen ophalen.

Hoe koop ik tickets?
Tickets kopen via de webshop is de snelste en makkelijkste methode.  Je kan natuurlijk ook nog steeds terecht aan de balie, cultuur@aartselaar.be of 03 877 28 75.

Tickets reserveren kan op volgende manieren:

Via de webshop:

  • Wil je tickets bestellen via de webshop. Bekijk dan zeker volgend introductiefilmpje.
    Hieronder alvast enkele aandachtspuntjes:
  • Je bent verplicht om je reservatie onmiddellijk te betalen met Bancontact. Voor online aankopen is een betaling met Visa, Maestro of per overschrijving niet mogelijk.
  • Mislukt je online betaling, dan blijft de reservatie 24 uur zwevend. De cultuurdienst kan je bestelling definitief maken. Neem dan zeker even contact met ons op.
  • Bij het aanmaken van een nieuwe account selecteer je ‘België’. Als je dit niet doet, herkent het programma de postcode van je woonplaats niet.
  • Je ontvangt E-tickets per mail. Deze print je af of toon je op je smartphone aan de inkom van de zaal.
  • Cultuurcheques kan je niet inruilen via de webshop. Heb je een cultuurcheque ontvangen, kom hiermee dan naar de balie van het CC waar je deze kan inruilen.
  • Als je tickets bestelt via de webshop krijg je het zaalplan te zien. Je kan hier zelf je zitjes aanduiden. Sommige plaatsen geeft de webshop weer als zitjes voor mindervaliden. Dit is vb. een zitje op het uiteinde van een rij stoelen. Hier kan makkelijk een rolstoel gezet worden. Dit betekent echter niet dat enkel mindervaliden deze plek mogen reserveren. Ook niet-rolstoelgebruikers mogen dit zitje vastleggen.

Reservaties via mail, telefoon of aan de balie:

  • Na reservatie krijg je – per post of mail – een rekeningoverzicht met vermelding van je bestelling, je reservatienummer en ons rekeningnummer.
  • Kaarten moeten binnen de 10 dagen na reservatie betaald worden (overschrijving, bancontact, cultuurcheques of cash aan de balie). Noteer je reservatienummer steeds bij de overschrijving. Niet-betaalde reservaties worden na 10 dagen geannuleerd.
  • Betaalde tickets worden je per post of per mail toegestuurd. Indien de betaaldatum te dicht bij de voorstelling komt, liggen de tickets voor je klaar aan de balie.
  • Kaarten die de avond van de voorstelling nog betaald moeten worden, moeten ten laatste 15 minuten voor het begin van de voorstelling afgehaald worden.
  • Niet afgehaalde kaarten kunnen nadien doorverkocht worden.

Andere vraag?

Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust via 03 877 28 75, cultuur@aartselaar.be of kom eens langs tijdens de openingsuren.

CC 't Aambeeld
CC 't Aambeeld 2
CC 't Aambeeld 3
CC 't Aambeeld 4
CC 't Aambeeld 5
CC 't Aambeeld 6
CC 't Aambeeld 7
CC 't Aambeeld 8
CC 't Aambeeld 9
CC 't Aambeeld 10
CC 't Aambeeld 11
CC 't Aambeeld 12
CC 't Aambeeld 13
CC 't Aambeeld 14
CC 't Aambeeld 15
CC 't Aambeeld 16