Veelgestelde vragen

Sinds een paar maanden kunnen we weer samen & zonder remmingen genieten van cultuur.  De ticketverkoop voor volgend seizoen start dan ook zonder specifieke maatregelen.

We blijven uiteraard waakzaam & sturen onze werking bij wanneer nodig. We willen ons publiek immers altijd in goede & veilige omstandigheden ontvangen.

Bij wijzigingen informeren wij al onze tickethouders persoonlijk via mail of telefoon.

Voorstellingen & Zaal 

  • Voor de meeste voorstellingen verkopen we opnieuw 'genummerde plaatsen'.
    Sommige voorstellingen hebben een alternatieve zaalopstelling met ongenummerde plaatsen (=vrije zit). Bij het binnengaan in de zaal kun je dan zelf een plaatsje kiezen of wordt je een plaats toegewezen door onze vrijwilligers. Op je ticket staat per voorstelling aangegeven of het om 'genummerde plaatsen' of 'vrije zit' gaat.
  • Als de Corona-regels in de loop van het seizoen wijzigen, kan het zijn dat we de zaalopstellingen of het max. aantal toegelaten toeschouwers moeten bijsturen. Alle tickethouders worden in dat geval persoonlijk door ons gecontacteerd via mail of telefoon. 
  • Rolstoelgebruikers en hun gezelschap krijgen steeds een plaats toegewezen die vlot bereikbaar is met de rolstoel. Geef ons zeker vooraf een seintje als je met een rolstoel komt. Dit kan via het 'Opmerkingenveld' bij reservaties via de webhop of via mail/telefoon naar cultuur@aartselaar.be - 03/ 877 28 75.
Is de voorstelling van uw keuze uitverkocht, schrijf je dan zeker in op de wachtlijst.  Als je op de wachtlijst staat, wordt je automatisch door ons gecontacteerd zodra er nieuwe tickets beschikbaar zijn.
  • Momenteel zijn er geen specifieke maatregelen van kracht.
  • Wij zetten volop in op hygiëne & ventilatie bij de organisatie van onze activiteiten.
  • Al onze voorstellingen en activiteiten worden georganiseerd volgens de actuele Corona-maatregelen die ons door de overheid worden opgelegd.
  • Enkele dagen voor elke voorstelling of activiteit ontvang je een mail met ‘praktische informatie’. Lees deze vooraf even.
Bij voorstellingen van onze eigen programmatie openen de deuren van de foyer 1 uur voor aanvang van de voorstelling. 15 à 20 Minuten voor het begin van de voorstelling openen de zaaldeuren. 
De avondvoorstellingen starten standaard om 20.15 uur.
Bij lange voorstellingen wordt soms een pauze van ongeveer 20 minuten voorzien. Bij het belsignaal wordt iedereen terug in de zaal verwacht. Enkele dagen voor de voorstelling van jouw keuze plaats vindt, ontvang je van de cultuurdienst een mail met praktische info en of er pauze wordt voorzien of niet. Dezelfde informatie hangt de avond van de voorstelling ook uit in de foyer. 
Er is een vestiaire. Tijdens onze voorstellingen is deze bewaakt. 

Er zijn ook lockers aanwezig. Hiervoor heb je een muntstuk van € 0,50 nodig. Je krijgt dit nadien terug.

Rugzakken, dranken en snacks laten we niet toe in de zaal. We staan er ook op dat er voorzichtig wordt omgegaan met eten en drinken in de publieke ruimtes in het CC. Voor en na onze voorstellingen kan je in onze foyer terecht voor een goed glas. 
In onze cafetaria kun je terecht voor een lekker drankje, een minute-soepje of zakje chips.  Drankbonnen kunnen online aangekocht worden via de webshop. Op de avond van je bezoek kan je deze ophalen aan de balie.
Je kunt ook ter plaatste drankbonnetjes kopen.
Betalen kan alleen met Bancontact of Payconiq. Wij aanvaarden geen cash betalingen in de cafetaria.
Op onze kaart staan alleen minute-soup of zakjes chips. Voor een grotere honger verwijzen wij je graag door naar de eetgelegenheden in het dorp van Aartselaar op +/- 200 m van het Cultureel Centrum.
Ja, zeker.  Vermeld bij reservatie dat je met een rolstoel aanwezig zal zijn.  Dit kan via het 'Opmerkingenveld' bij reservaties via de webhop of via telefoon/mail   03/ 877 28 75 - cultuur@aartselaar.be.
Wij voorzien een geschikte plaats in de zaal voor jou & je gezelschap.Tijdens de voorstelling wordt je zo attent mogelijk naar je plek begeleid.
Laatkomers worden niet meer toegelaten in de zaal. Tickets worden in dit geval niet terugbetaald of omgeruild. 
Ja, uit respect voor de artiesten, het publiek en jezelf schakel je je gsm altijd uit voor elke voorstelling. 
Te weinig belangstelling of het gezelschap dat onverwacht verhinderd is om te spelen… Het kan spijtig genoeg gebeuren. De activiteit wordt dan geannuleerd. Onze medewerkers brengen je tijdig op de hoogte en reeds betaalde tickets worden met wat geduld voor het administratieve proces terugbetaald.

Ben je zelf verhinderd? In dat geval is er enkel een terugbetaling mogelijk als de voorstelling/activiteit volzet is en wij jouw plaats kunnen doorverkopen aan iemand anders.

Geen probleem. Aan de balie kan je gratis oordoppen ophalen.
Het is verboden foto’s, film- of geluidsopnames te maken tijdens de voorstelling.

Onze schouwburg is uitgerust met een ringleiding voor slechthorenden.

  • Voor slechthorenden zonder hoorapparaat  kun je aan de balie van het CC terecht voor een persoonlijk af te stellen ontvanger en hoofdtelefoon om de verstaanbaarheid van onze voorstellingen te vergroten.

Je kunt de ontvangers/hoofdtelefoons ontlenen na afgifte van je identiteitskaart.  

Tickets & Abonnementen 

Tickets kunnen niet omgeruild worden. Tickets worden enkel terugbetaald wanneer de voorstelling volledig uitverkocht is en we je ticket kunnen doorverkopen.
Bij uitverkochte voorstellingen kan je je gegevens achterlaten op de wachtlijst (zowel aan de balie als via de webshop). Als er reservaties geannuleerd worden, bellen we je op. 

Tickets kopen via de webshop is de snelste en makkelijkste methode.  Je kan natuurlijk ook nog steeds terecht aan de balie, per e-mail: cultuur@aartselaar.be of via 03 877 28 75.

Tickets reserveren kan op volgende manieren:

1) Via de webshop:

Wil je tickets bestellen via de webshop. Bekijk volgend introductiefilmpje eens op je gemak.

Hieronder alvast enkele aandachtspuntjes:

  • Je bent verplicht om je reservatie onmiddellijk te betalen met Bancontact. 
  • Mislukt je online betaling, dan blijft de reservatie 24 uur zwevend. De cultuurdienst kan je bestelling definitief maken. Neem dan zeker even contact op via cultuur@aartselaar.be
  • Bij het aanmaken van een nieuwe account selecteer je ‘België’. Als je dit niet doet, herkent het programma de postcode van je woonplaats niet.
  • Je ontvangt E-tickets per mail. Deze print je af of toon je op je smartphone aan de inkom van de zaal.
  • Cultuurcheques kan je niet inruilen via de webshop. Heb je een cultuurcheque ontvangen, kom er dan mee naar de balie waar je hem kan gebruiken als geldig betaalmiddel.
  • Als je tickets bestelt via de webshop krijg je het zaalplan te zien. Je kan hier zelf je gekozen plaatsen aanduiden. Sommige plaatsen geeft de webshop weer als rolstoelplaatsen. Dit is vb. aan het uiteinde van een rij stoelen. Hier kan makkelijk een rolstoel gezet worden. Dit betekent echter niet dat enkel roelstoelgebruikers deze plaatsen mogen reserveren. Ook niet-rolstoelgebruikers mogen deze stoelen vastleggen.

2) Reservaties via e-mail, per telefoon of aan de balie:

  • Na reservatie krijg je – per post of e-mail – een rekeningoverzicht met vermelding van je bestelling, je reservatienummer en ons rekeningnummer.
  • Kaarten moeten binnen de 10 dagen na reservatie betaald worden (overschrijving, bancontact, cultuurcheques of cash aan de balie). Noteer je reservatienummer steeds bij de overschrijving. Niet-betaalde reservaties worden na 10 dagen geannuleerd.
  • Betaalde tickets worden je per post of per e-mail toegestuurd. Indien de betaaldatum te dicht bij de voorstelling komt, liggen de tickets voor je klaar aan de balie.
  • Kaarten die de avond van de voorstelling nog betaald moeten worden, moeten ten laatste 15 minuten voor het begin van de voorstelling afgehaald worden.
  • Niet afgehaalde kaarten kunnen nadien doorverkocht worden.
Je kan met de cadeaucheque die je als geschenk kreeg tickets kopen via onze balie. Maar je kan deze ook gebruiken voor aankopen via onze webshop. Wanneer je ingelogd bent op de webshop, selecteer dan onder ‘Winkelwagen’ de betaalkeuze 'cadeaubon'. Geef vervolgens de cijfercode (onderdeel van de barcode) in die op de cadeaucheque gedrukt staat.
Opgelet, deze bon is enkel te gebruiken voor al de voorstellingen en activiteiten van Cultureel Centrum Aartselaar. Niet te gebruiken bij 'TE GAST'-voorstellingen.

KORTING -26 JARIGEN

Ben je -26 jaar, dan kun je in CC Aartselaar extra voordelig genieten van cultuur!

Voor de meeste avondvoorstellingen betaal je slechts € 10,00/ticket.

Voor sommige voorstellingen zijn wij verplicht een toeslag te vragen. Dit staat aangegeven per voorstelling.

Voor onze familievoorstellingen is er een apart kortingstarief voor - 18 jarigen. Hun ticket kost € 8,00 p.p.

Cultuur-Geldbeugel

De CC abonnementen hebben we vervangen door een Cultuur-Geldbeugel. Dit is een soort klantenkaart waarmee we onze trouwe klanten extra blijven verwennen.

Wat is de Cultuur-geldbeugel?

De 'Cultuur-geldbeugel' is een virtuele klantenkaart. Bij elke aankoop die je doet – zowel online als aan de balie -, spaar je per gespendeerde euro, € 0.07 op je klantenkaart. Je spaart bij aankopen uit het volledig aanbod van Cultureel Centrum Aartselaar en Bib Aartselaar. Je spaart dus zowel als je inschrijft voor een voorstelling, film, familievoorstelling of een cursus.
Je kiest zelf of je bij een volgende aankoop je saldo al inzet en voor welk bedrag.
Het gespaarde saldo op je 'geldbeugel' wordt automatisch bijgehouden en vervalt niet.
Iedereen die een account aanmaakt op de webshop of een ticket koopt via telefoon of de balie krijgt automatisch een 'Cultuur-geldbeugel'. Je hoeft hier verder niks voor te doen.
Aankopen op de webshop als GAST (en dus zonder via je persoonlijk wachtwoord in te loggen) geven geen tegoed op je klantenkaart.

Waar zie ik nog mijn saldo?
Bij ‘Mijn profiel’ op de webshop kun je onder ‘geldbeugel’ altijd zien welk saldo er op je 'geldbeugel' staat.

Uitzondering

Je spaart geen saldo & je kan dit niet inzetten voor:

  • Aankoop drank- en cadeaubonnen
  • Activiteiten uit de rubriek ‘TE GAST’. Dit zijn immers activiteiten die niet georganiseerd worden door het Cultureel Centrum Aartselaar of de Bib.

CONTACT 

  • Maandag van 09:00 tot 12:30
  • Dinsdag van 09:00 tot 12:30
  • Woensdag van 09:00 tot 12:30
  • Donderdag van 09:00 tot 12:30, van 14:00 tot 17:00, van 18:00 tot 20:15
  • Vrijdag van 09:00 tot 12:30, van 14:00 tot 17:00

    + 60 minuten voor de start van elke eigen voorstelling opent de balie.
We hebben een Facebookpagina. Like, deel of stel ons gerust een vraag. Weet wel dat Facebook niet ons prioritair communicatiekanaal is. Is het dus een dringende vraag, contacteer ons dan via 03 877 28 75 of mail naar cultuur@aartselaar.be.
Ja, er is gratis wifi ‘Aartselaar CC’ beschikbaar in het hele gebouw. Iedereen kan er gebruik van maken mits het accepteren van een gebruikersovereenkomst.

OPHAALSERVICE BUITENSCHOOLSE OPVANG vOOR JEUGDATELIERS

Gaat je kind na school naar de IBO en wil hij of zij deelnemen aan een ‘atelier’ of ‘voorleessessie’ van het Cultureel Centrum Aartselaar of de Bib? Geen probleem. Een IBO collega brengt hen naar de workshoplocatie. Na afloop kan je jouw kind zelf ophalen of brengt een medewerker hem terug naar de IBO. De uren die hij of zij doorbrengt op de workshop worden niet aangerekend in de opvang.

Hoe werkt het?

Schrijf je kind in voor de workshop via het Cultureel Centrum of de Bib. Breng de IBO op de hoogte van de inschrijving en laat weten of je rekent op de ophaalservice. De diensten regelen de verdere communicatie onderling. Zo kan je kind genieten van een fijne workshop!

Vervoer

Zowel met de auto als met de fiets en het openbaar vervoer geraak je makkelijk tot aan CC 't Aambeeld. 

Volgende haltes bevinden zich in de buurt van het CC:

Halte gemeentehuis:
180 Groenplaats – Aartselaar
181 Groenplaats – Rumst
182 Groenplaats – Boom
183 Groenplaats – Niel

Halte Boomsesteenweg ter hoogte van de Leugstraat:
500 Antwerpen – Mechelen

Komende van Brussel: A12, afslag aan kledingzaak SKM, vanaf daar (Leugstraat) kan je de pijlen volgen naar CC 't Aambeeld. Of E19, afrit 7.

Komende van Antwerpen: Boomsesteenweg, afslag links (kruispunt ter hoogte van JBC) naar Aartselaar. Je komt dan in de Guido Gezellestraat. Vanaf daar volg je de pijlen naar CC 't Aambeeld.

Parking CC 't Aambeeld: 250 staanplaatsen - della Faillelaan
Parking Muziekacademie: 40 staanplaatsen - Leon Gilliotlaan

ZAALVERHUUR

Verenigingen, firma’s en privé personen kunnen de infrastructuur van CC ’t Aambeeld huren. Volgende ruimtes zijn beschikbaar:

  • polyvalente zaal (incl. inrijdbare tribunes)
  • foyer en cafetaria,
  • zolderlokaal

Het tarief voor de huur van de lokalen is afhankelijk van de aard van de activiteit en de aanvrager.

Lees alle praktische informatie omtrent zaalverhuur rustig door.

Andere vraag?

Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust via 03 877 28 75, cultuur@aartselaar.be of kom langs tijdens de openingsuren.

allezeddy01.jpg
img_4337.jpg
dsc_7342.jpg
g4.jpg
dsc_7332.jpg
g11.jpg
dsc_6270.jpg
takttakts203.jpg
dsc00007.jpg
dsc_0559.jpg
straatzicht-cc-zijde-bib_1.jpg
_dsc2165b.jpg
_dsc4958.jpg
dsc_05510.jpg