Veelgestelde vragen

Wij zijn blij dat we er terug zijn, maar dit seizoen zal nog een beetje anders verlopen dan hoe we het gewoon waren. Hieronder lees je meer over de praktische organisatie voor komend seizoen.

Wij hopen zo ten allen tijde flexibel in te spelen op mogelijke wijzigende Coronamaatregelen zodat alle voorstellingen en activiteiten gemoedelijk, veilig & zonder annuleringen  kunnen doorgaan.

Voorstellingen & Zaal

Alleen ongenummerde plaatsen in seizoen '21-'22

Aangezien we de komende maanden mogelijk nog geconfronteerd gaan worden met wijzigende Corona-maatregelen, worden momenteel voor alle voorstellingen de tickets ongenummerd verkocht. Je krijgt op de dag van de voorstelling ter plaatse een plekje toegewezen door onze medewerkers. Bij voorstellingen met tribune & losse stoelen zal je de keuze krijgen tussen een zitplaats op de tribune of op de losse stoelen.
Alle plaatsen worden - behalve voor rolstoelgebruikers - aanéénsluitend toegewezen (indien nodig met een tussenstoel conform de actuele Coronaregelgeving).
Rolstoelgebruikers en hun gezelschap krijgen een plaats toegewezen die vlot bereikbaar is met de rolstoel.

Wil je voor de voorstelling nog iets drinken in de cafetaria dan krijg je bij aankomst een kaartje met je reservatienummer dat je op je toegewezen stoel kunt leggen. Je kunt dan ten allentijde van de cafetaria naar de zaal gaan en plaatsnemen op de zitplaats met jouw kaartje.

Is er een wachtlijst?

Wij benutten momenteel nog niet onze maximum zaalcapaciteit. Is de voorstelling van uw keuze uitverkocht, schrijf dan zeker in op de wachtlijst. Afhankelijk van de verdere versoepelingen kunnen wij op termijn mogelijk het max. aantal toeschouwers optrekken. Als je op de wachtlijst staat, wordt je automatisch door ons gecontacteerd zodra er nieuwe tickets beschikbaar zijn.

Wat zijn de acuele Corona-maatregelen voor deelname aan voorstellingen of activiteiten?

  • Wij zetten in volop in op hygiëne & ventilatie bij de organisatie van onze activiteiten.
  • Een mondmasker zal voorlopig verplicht blijven tijdens alle verplaatsingen in het gebouw
  • Al onze voorstellingen en activiteiten worden georganiseerd volgens de actuele Corona-maatregelen die ons door de overheid worden opgelegd.
  • Enkele dagen voor elke voorstelling of activiteit ontvang je een mail met ‘praktische informatie’. Daarin vind je de actuele informatie het verloop van de activiteit. Neem vooraf even de tijd om deze door te nemen.

Om hoe laat gaan de deuren van het CC open?
Bij voorstellingen van onze eigen programmatie openen de deuren om 19.15 uur. De voorstellingen zelf starten stipt om 20.15 uur.

Worden er pauzes voorzien tijdens voorstellingen?
Bij lange voorstellingen wordt soms een pauze van ongeveer 20 min. voorzien. Bij het belsignaal wordt iedereen terug in de zaal verwacht. Enkele dagen voor de voorstelling van jouw keuze plaats vindt, ontvang je van de cultuurdienst een mail met praktische info en of er pauze wordt voorzien of niet. Dezelfde informatie hangt de avond van de voorstelling ook uit in de foyer. 

Waar kan ik mijn jas/tas achterlaten? Is er een vestiaire?
Er is een vestiaire. Tijdens onze voorstellingen is deze bewaakt.

Er zijn ook lockers aanwezig. Hiervoor heb je een muntstuk van € 0,50 nodig. Je krijgt dit nadien terug.

Zijn rugzakken, dranken of snacks toegelaten?
Rugzakken, dranken en snacks laten we niet toe in de zaal. We staan er ook op dat er voorzichtig wordt omgegaan met eten en drinken in de publieke ruimtes in het CC. Voor en na onze voorstellingen kan je in onze foyer terecht voor een goed glas. 

Kun je iets drinken in CC 't Aambeeld?
In onze cafetaria kun je terecht voor een lekker drankje, een minute-soepje of zakje chips.  Drankbonnen kunnen online aangekocht worden via de webshop. Op de avond van je bezoek kan je deze ophalen aan de balie.

Kun je iets eten in CC ’t Aambeeld?
Op onze kaart staan alleen minute-soup of zakjes chips. Voor een grotere honger verwijzen wij je graag door naar de eetgelegenheden in het dorp van Aartselaar op +/- 200 m van het Cultureel Centrum.

Is het CC toegankelijk voor rolstoelgebruikers?
Ja, zeker. Ben je rolstoelgebruiker meldt dit dan bij de reservatie van je plaatsen. Onze medewerkers zorgen dat er plaats wordt voorzien voor jouw rolstoel. Bestel je online, dan toont het zaalplan op de webshop welke plaatsen goed bereikbaar zijn voor rolstoelgebruikers. Bovendien wordt je op de avond zelf zo attent mogelijk naar je plek begeleid.

Ik ben te laat voor de voorstelling, wat nu?
Laatkomers worden niet meer toegelaten in de zaal. Tickets worden in dit geval niet terugbetaald of omgeruild. 

Moet ik mijn GSM uitschakelen?
Ja, uit respect voor de artiesten, het publiek en jezelf schakel je je gsm altijd uit voor elke voorstelling. 

Wat als een voorstelling geannuleerd wordt?
Te weinig belangstelling of het gezelschap dat onverwacht verhinderd is om te spelen… Het kan spijtig genoeg gebeuren. De activiteit wordt dan geannuleerd. Onze medewerkers brengen je tijdig op de hoogte en reeds betaalde tickets worden met wat geduld voor het administratieve proces terugbetaald.

Ik ben slechthorend/draag een hoortoestel. Hoe kan ik toch optimaal genieten van de voorstelling?
Onze schouwburg is uitgerust met een ringleiding voor slechthorenden met of zonder hoorapparaat.

  • Voor slechthorenden zonder hoorapparaat (of eentje zonder T-stand) kun je aan de balie van het CC terecht voor een persoonlijk af te stellen ontvanger en hoofdtelefoon om de verstaanbaarheid van onze voorstellingen te vergroten.
  • Heb je een hoorapparaat dat je op de T-stand kunt zetten, dan volstaat het om aan de balie een persoonlijk af te stellen ontvanger op te halen. Een hoofdtelefoon is dan niet nodig.

Je kunt de ontvangers/hoofdtelefoons ontlenen na afgifte van je identiteitskaart.  

Ik vind de muziek te luid…
Geen probleem. Aan de balie kan je gratis oordoppen ophalen.

 

Tickets & Abonnementen

Wat moet ik doen als ik tickets heb besteld en niet kan komen?
Tickets kunnen niet omgeruild worden. Tickets worden enkel terugbetaald wanneer de voorstelling volledig uitverkocht is en we je ticket kunnen doorverkopen.

De voorstelling die ik wil zien is uitverkocht, wat nu?
Bij uitverkochte voorstellingen kan je je gegevens achterlaten op de wachtlijst (zowel aan de balie als via de webshop). Als er reservaties geannuleerd worden, bellen we je op. 

Hoe koop ik tickets?
Tickets kopen via de webshop is de snelste en makkelijkste methode.  Je kan natuurlijk ook nog steeds terecht aan de balie, per e-mail: cultuur@aartselaar.be of via 03 877 28 75.

Tickets reserveren kan op volgende manieren:

1) Via de webshop:

Wil je tickets bestellen via de webshop. Bekijk volgend introductiefilmpje eens op je gemak.

Hieronder alvast enkele aandachtspuntjes:

  • Je bent verplicht om je reservatie onmiddellijk te betalen met Bancontact. Voor online aankopen is een betaling met Visa, Maestro of per overschrijving niet mogelijk.
  • Mislukt je online betaling, dan blijft de reservatie 24 uur zwevend. De cultuurdienst kan je bestelling definitief maken. Neem dan zeker even contact met de medewerkers op.
  • Bij het aanmaken van een nieuwe account selecteer je ‘België’. Als je dit niet doet, herkent het programma de postcode van je woonplaats niet.
  • Je ontvangt E-tickets per mail. Deze print je af of toon je op je smartphone aan de inkom van de zaal.
  • Cultuurcheques kan je niet inruilen via de webshop. Heb je een cultuurcheque ontvangen, kom er dan mee naar de balie waar je hem kan gebruiken als geldig betaalmiddel.
  • Als je tickets bestelt via de webshop krijg je het zaalplan te zien. Je kan hier zelf je gekozen plaatsen aanduiden. Sommige plaatsen geeft de webshop weer als rolstoelplaatsen. Dit is vb. aan het uiteinde van een rij stoelen. Hier kan makkelijk een rolstoel gezet worden. Dit betekent echter niet dat enkel roelstoelgebruikers deze plaatsen mogen reserveren. Ook niet-rolstoelgebruikers mogen deze stoelen vastleggen.

2) Reservaties via e-mail, per telefoon of aan de balie:

  • Na reservatie krijg je – per post of e-mail – een rekeningoverzicht met vermelding van je bestelling, je reservatienummer en ons rekeningnummer.
  • Kaarten moeten binnen de 10 dagen na reservatie betaald worden (overschrijving, bancontact, cultuurcheques of cash aan de balie). Noteer je reservatienummer steeds bij de overschrijving. Niet-betaalde reservaties worden na 10 dagen geannuleerd.
  • Betaalde tickets worden je per post of per e-mail toegestuurd. Indien de betaaldatum te dicht bij de voorstelling komt, liggen de tickets voor je klaar aan de balie.
  • Kaarten die de avond van de voorstelling nog betaald moeten worden, moeten ten laatste 15 minuten voor het begin van de voorstelling afgehaald worden.
  • Niet afgehaalde kaarten kunnen nadien doorverkocht worden.

Hoe gebruik mijn cadeaucheque?
Je kan met de cadeaucheque die je als geschenk kreeg tickets kopen via onze balie. Maar je kan deze ook gebruiken voor aankopen via onze webshop. Wanneer je ingelogd bent op de webshop, selecteer dan onder ‘Winkelwagen’ de betaalkeuze 'cadeaubon'. Geef vervolgens de cijfercode (onderdeel van de barcode) in die op de cadeaucheque gedrukt staat.
Opgelet, deze bon is enkel te gebruiken voor al de voorstellingen en activiteiten van Cultureel Centrum Aartselaar. Niet te gebruiken bij 'TE GAST'-voorstellingen.

Zijn er kortingen?

  • Cultuur-klantenkaart
    De CC abonnementen hebben we vervangen door een Cultuur klantenkaart. Zo kunnen we onze trouwe klanten extra blijven verwennen.

    Wat is de Cultuur- Klantenkaart?

    De Cultuur-Klantenkaart is een virtuele klantenkaart. Bij elke aankoop die je doet – zowel online als aan de balie -, spaar je per gespendeerde euro, € 0.07 op je klantenkaart. Je spaart bij aankopen uit het volledig aanbod van Cultureel Centrum Aartselaar en Bib Aartselaar. Je spaart dus zowel als je inschrijft voor een voorstelling, film, familievoorstelling of een cursus.
    Je kiest zelf of je bij een volgende aankoop je saldo al inzet en voor welk bedrag.
    Het gespaarde saldo op je klantenkaart wordt automatisch bijgehouden en vervalt niet.
    Iedereen die een account aanmaakt op de webshop of een ticket koopt via telefoon of de balie krijgt automatisch een Cultuur-klantenkaart. Je hoeft hier verder niks voor te doen.
    Aankopen op de webshop als GAST (en dus zonder via je persoonlijk wachtwoord in te loggen) geven geen tegoed op je klantenkaart.

    Waar zie ik nog mijn saldo?
    Bij ‘Mijn profiel’ op de webshop kun je onder ‘geldbeugel’ altijd zien welk saldo er op je klantenkaart staat.

    Uitzondering
    • Je spaart geen saldo & je kan dit niet inzetten voor:
    • Aankoop drank- en cadeaubonnen
    • Activiteiten uit de rubriek ‘TE GAST’. Dit zijn immers activiteiten die niet georganiseerd worden door het Cultureel Centrum Aartselaar of de Bib.
  • Cultuurrittenkaart: Cultuurpas voor -26jarigen
    -26-jarigen kunnen een 5-rittenkaart kopen (€ 50,00). De kaart kan zowel gebruikt worden door 1 persoon om naar 5 voorstellingen te komen kijken als door verschillende jongeren om samen naar 1 of meer voorstellingen te komen. Elke rit kost € 10,00
    Uitgezonderd:  Soulsister, Stan van Samang > Hiervoor vul je 2 ritten in = € 20,00
     
  • Korting Gezinsbond
    • Leden van de gezinsbond genieten bij onze familievoorstellingen een korting van € 2 per ticket.
    • Geef bij reservatie steeds je gezinsbondnummer door om van deze korting te genieten. Op de webshop kan dat in het vakje ‘opmerkingen’.

CONTACT 

Wat zijn de openingsuren?

Maandag van 08:30 tot 12:30
Dinsdag van 08:30 tot 12:30
Woensdag van 08:30 tot 12:30
Donderdag van 08:30 tot 12:30, van 14:00 tot 17:00, van 18:00 tot 20:15
Vrijdag van 08:30 tot 12:30, van 14:00 tot 17:00
60 minuten voor de start van elke eigen voorstelling opent de balie.

Kan ik jullie ook via sociale media contacteren?
We hebben een Facebookpagina. Like, deel of stel ons gerust een vraag. Weet wel dat Facebook niet ons prioritair communicatiekanaal is. Is het dus een dringende vraag, contacteer ons dan via 03 877 28 75 of mail naar cultuur@aartselaar.be.

Is er wifi in het cultuurcentrum?
Ja, er is gratis wifi ‘Aartselaar CC’ beschikbaar in het hele gebouw. Iedereen kan er gebruik van maken mits het accepteren van een gebruikersovereenkomst.

Is er een nieuwsbrief waarop ik mij kan inschrijven?
Zeker en vast! Inschrijven kan via de knop onderaan de homepagina van deze website.

Mag ik filmen tijdens voorstellingen?
Het is verboden foto’s, film- of geluidsopnames te maken tijdens de voorstelling.

Vervoer

Hoe kan ik het CC bereiken?
Zowel met de auto als met de fiets en het openbaar vervoer geraak je makkelijk tot aan CC 't Aambeeld. 

Welke bussen stoppen er vlakbij?
Volgende haltes bevinden zich in de buurt van het CC:

Halte gemeentehuis:
180 Groenplaats – Aartselaar
181 Groenplaats – Rumst
182 Groenplaats – Boom
183 Groenplaats – Niel

Halte Boomsesteenweg ter hoogte van de Leugstraat:
500 Antwerpen – Mechelen

Hoe bereik ik het CC met de wagen?
Komende van Brussel: A12, afslag aan kledingzaak SKM, vanaf daar (Leugstraat) kan je de pijlen volgen naar CC 't Aambeeld. Of E19, afrit 7.

Komende van Antwerpen: Boomsesteenweg, afslag links (kruispunt ter hoogte van JBC) naar Aartselaar. Je komt dan in de Guido Gezellestraat. Vanaf daar volg je de pijlen naar CC 't Aambeeld.

Waar kan ik parkeren?
Parking CC 't Aambeeld: 250 staanplaatsen - della Faillelaan
Parking Muziekacademie: 40 staanplaatsen - Leon Gilliotlaan

ZAALVERHUUR

Verhuren jullie ook zalen?
Verenigingen, firma’s en privé personen kunnen de infrastructuur van CC ’t Aambeeld huren. Volgende ruimtes zijn beschikbaar:

  • polyvalente zaal (incl. inrijdbare tribunes)
  • foyer en cafetaria,
  • zolderlokaal

Het tarief voor de huur van de lokalen is afhankelijk van de aard van de activiteit en de aanvrager

  • erkende Aartselaarse verenigingen
  • inwoners/bedrijven van Aartselaar
  • inwoners/bedrijven buiten de gemeente

Lees alle praktische informatie omtrent zaalverhuur rustig door.

Andere vraag?

Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust via 03 877 28 75, cultuur@aartselaar.be of kom langs tijdens de openingsuren.

allezeddy01.jpg
img_4337.jpg
dsc_7342.jpg
g4.jpg
dsc_7332.jpg
g11.jpg
dsc_6270.jpg
takttakts203.jpg
dsc00007.jpg
dsc_0559.jpg
straatzicht-cc-zijde-bib_1.jpg
_dsc2165b.jpg
_dsc4958.jpg
dsc_05510.jpg