Veelgestelde vragen

Voorstellingen & Zaal 

  • Voor de meeste voorstellingen verkopen we  'genummerde plaatsen'.
    Sommige voorstellingen hebben een alternatieve zaalopstelling met ongenummerde plaatsen (=vrije zit). Bij het binnengaan in de zaal kun je dan zelf een plaatsje kiezen of wordt je een plaats toegewezen door onze vrijwilligers. Op je ticket staat per voorstelling aangegeven of het om 'genummerde plaatsen' of 'vrije zit' gaat.
  • Rolstoelgebruikers en hun gezelschap krijgen steeds een plaats toegewezen die vlot bereikbaar is met de rolstoel. Geef ons zeker vooraf een seintje als je met een rolstoel komt. Dit kan via het 'Opmerkingenveld' bij reservaties via de webhop of via mail/telefoon naar cultuur@aartselaar.be - 03/ 877 28 75.
Is de voorstelling van uw keuze uitverkocht, schrijf je dan zeker in op de wachtlijst.  Als je op de wachtlijst staat, wordt je automatisch door ons gecontacteerd zodra er nieuwe tickets beschikbaar zijn.

Wij zetten in op een goede ventilatie van onze theaterzaal & de andere lokalen:

  • In alle ruimtes hangt een CO2 meter 
  • De grote zaal beschikt over een automatisch gestuurde ventilatie met gegarandeerde toevoer van verse buitenlucht
Bij voorstellingen van onze eigen programmatie openen de deuren van de foyer 1 uur voor aanvang van de voorstelling. 15 à 20 Minuten voor het begin van de voorstelling openen de zaaldeuren. 
De avondvoorstellingen starten standaard om 20.15 uur.
Bij lange voorstellingen wordt soms een pauze van ongeveer 20 minuten voorzien. Bij het belsignaal wordt iedereen terug in de zaal verwacht. Enkele dagen voor de voorstelling van jouw keuze plaats vindt, ontvang je van de cultuurdienst een mail met praktische info en of er pauze wordt voorzien of niet. Dezelfde informatie hangt de avond van de voorstelling ook uit in de foyer. 
Er is een vestiaire. Tijdens onze voorstellingen is deze bewaakt. 

Er zijn ook lockers aanwezig. Hiervoor heb je een muntstuk van € 0,50 nodig. Je krijgt dit nadien terug.

Rugzakken, dranken en snacks laten we niet toe in de zaal. We staan er ook op dat er voorzichtig wordt omgegaan met eten en drinken in de publieke ruimtes in het CC. Voor en na onze voorstellingen kan je in onze foyer terecht voor een goed glas. 
In onze cafetaria kun je terecht voor een lekker drankje, een minute-soepje of zakje chips.  Drankbonnen kunnen online aangekocht worden via de webshop. Op de avond van je bezoek kan je deze ophalen aan de balie.
Je kunt ook ter plaatste drankbonnetjes kopen.
Betalen kan alleen met Bancontact of Payconiq. Wij aanvaarden geen cash betalingen in de cafetaria.
Op onze kaart staan alleen minute-soup of zakjes chips. Voor een grotere honger verwijzen wij je graag door naar de eetgelegenheden in het dorp van Aartselaar op +/- 200 m van het Cultureel Centrum.
Ja, zeker.  Vermeld bij reservatie dat je met een rolstoel aanwezig zal zijn.  Dit kan via het 'Opmerkingenveld' bij reservaties via de webhop of via telefoon/mail   03/ 877 28 75 - cultuur@aartselaar.be.
Zowel vooraan het gebouw, als achteraan op de grote parking zijn enkele parkeerplaatsen voor mindervaliden voorzien.
Wij voorzien een geschikte plaats in de zaal voor jou & je gezelschap. Tijdens de voorstelling wordt je zo attent mogelijk naar je plek begeleid.
Laatkomers worden niet meer toegelaten in de zaal. Tickets worden in dit geval niet terugbetaald of omgeruild. 
Ja, uit respect voor de artiesten, het publiek en jezelf schakel je je gsm altijd uit voor elke voorstelling. 
Te weinig belangstelling of het gezelschap dat onverwacht verhinderd is om te spelen… Het kan spijtig genoeg gebeuren. De activiteit wordt dan geannuleerd. Onze medewerkers brengen je tijdig op de hoogte en reeds betaalde tickets worden met wat geduld voor het administratieve proces terugbetaald.

Ben je zelf verhinderd? In dat geval is er enkel een terugbetaling mogelijk als de voorstelling/activiteit volzet is en wij jouw plaats kunnen doorverkopen aan iemand anders.

TE LUID

Geen probleem. Aan de balie kan je gratis oordoppen ophalen.
TE STIL

Als je slechthorend bent of je hebt een hoorapparaat kun je toch optimaal genieten van een voorstelling.
  • Voor slechthorenden zonder hoorapparaat  kun je aan de balie van het CC terecht voor een persoonlijk af te stellen ontvanger en hoofdtelefoon om de verstaanbaarheid van onze voorstellingen te vergroten.
  • Je kunt de ontvangers/hoofdtelefoons ontlenen na afgifte van je identiteitskaart.  
Het is verboden foto’s, film- of geluidsopnames te maken tijdens de voorstelling.

 

Tickets  

Tickets kunnen niet omgeruild worden. Tickets worden enkel terugbetaald wanneer de voorstelling volledig uitverkocht is en we je ticket kunnen doorverkopen.
Bij uitverkochte voorstellingen kan je je gegevens achterlaten op de wachtlijst (zowel aan de balie als via de webshop). Als er reservaties geannuleerd worden, bellen we je op. 

Tickets kopen via de webshop is de snelste en makkelijkste methode.  Je kan natuurlijk ook nog steeds terecht aan de balie, per e-mail: cultuur@aartselaar.be of via 03 877 28 75.

Tickets reserveren kan op volgende manieren:

1) Via de webshop:

Wil je tickets bestellen via de webshop. Bekijk volgend introductiefilmpje eens op je gemak.

Hieronder alvast enkele aandachtspuntjes:

  • Je bent verplicht om je reservatie onmiddellijk te betalen met Bancontact. 
  • Mislukt je online betaling, dan blijft de reservatie 24 uur zwevend. De cultuurdienst kan je bestelling definitief maken. Neem dan zeker even contact op via cultuur@aartselaar.be
  • Bij het aanmaken van een nieuwe account selecteer je ‘België’. Als je dit niet doet, herkent het programma de postcode van je woonplaats niet.
  • Je ontvangt E-tickets per mail. Deze print je af of toon je op je smartphone aan de inkom van de zaal.
  • Cultuurcheques kan je niet inruilen via de webshop. Heb je een cultuurcheque ontvangen, kom er dan mee naar de balie waar je hem kan gebruiken als geldig betaalmiddel.
  • Als je tickets bestelt via de webshop krijg je het zaalplan te zien. Je kan hier zelf je gekozen plaatsen aanduiden. 

2) Reservaties via e-mail, per telefoon of aan de balie:

  • Na reservatie krijg je – per post of e-mail – een rekeningoverzicht met vermelding van je bestelling, je reservatienummer en ons rekeningnummer.
  • Kaarten moeten binnen de 10 dagen na reservatie betaald worden (overschrijving, bancontact, Payconiq, cultuurcheques of cash aan de balie). Noteer je reservatienummer steeds bij de overschrijving. Niet-betaalde reservaties worden na 10 dagen geannuleerd.
  • Betaalde tickets worden je per post of per e-mail toegestuurd. Indien de betaaldatum te dicht bij de voorstelling komt, liggen de tickets voor je klaar aan de balie.
  • Kaarten die de avond van de voorstelling nog betaald moeten worden, moeten ten laatste 15 minuten voor het begin van de voorstelling afgehaald worden.
  • Niet afgehaalde kaarten kunnen nadien doorverkocht worden.
Je kan met de cadeaucheque die je als geschenk kreeg tickets kopen via onze balie. Maar je kan deze ook gebruiken voor aankopen via onze webshop. Wanneer je ingelogd bent op de webshop, selecteer dan onder ‘Winkelwagen’ de betaalkeuze 'cadeaubon'. Geef vervolgens de cijfercode (onderdeel van de barcode) in die op de cadeaucheque gedrukt staat.
Opgelet, deze bon is enkel te gebruiken voor al de voorstellingen en activiteiten van Cultureel Centrum Aartselaar. Niet te gebruiken bij 'TE GAST'-voorstellingen. Cadeaucheques blijven tot 1 jaar na aankoopdatum geldig.
KORTING -26 JARIGEN

Ben je -26 jaar, dan kun je in CC Aartselaar extra voordelig genieten van cultuur!

Voor de meeste avondvoorstellingen geniet je 50% korting.

Voor onze familievoorstellingen is er een apart kortingstarief voor - 18 jarigen. Hun ticket kost € 8,00 p.p.

KORTING OPSTAPPAS

Het lokaal bestuur Aartselaar wil inwoners met een beperkter inkomen ondersteunen om deel te nemen aan Aartselaarse culturele, sportieve en ontspannende initiatieven.

Met de Opstap-pas krijg je o.a. 50% korting op de toegangsprijs voor alle activiteiten die georganiseerd worden door het Cultureel Centrum Aartselaar en de Bibliotheek.
De Opstap-pas geldt voorlopig nog niet voor activiteiten onder 'Te Gast', het aanbod van derden, zoals plaatselijke verenigingen.

Meer info over de Opstap-pas en hoe je deze kan aanvragen vind je op deze website

Met verdere vragen kan je terecht bij het Sociaal Huis op afspraak. Zij helpen je graag verder. Een afspraak maak je via 03 870 58 70 of socialedienst@aartselaar.be.

 

Cultuur-Geldbeugel

De CC abonnementen hebben we vervangen door een Cultuur-Geldbeugel. Dit is een soort klantenkaart waarmee we onze trouwe klanten extra blijven verwennen.

  • Wat is de Cultuur-geldbeugel?
    De 'Cultuur-geldbeugel' is een virtuele klantenkaart. Bij elke aankoop die je doet – zowel online als aan de balie -, spaar je per gespendeerde euro, € 0.07 op je klantenkaart. Je spaart bij aankopen uit het volledig aanbod van Cultureel Centrum Aartselaar en Bib Aartselaar. Je spaart dus zowel als je inschrijft voor een voorstelling, film, familievoorstelling of een atelier.
    Je kiest zelf of je bij een volgende aankoop je saldo al inzet en voor welk bedrag.
    Het gespaarde saldo op je 'geldbeugel' wordt automatisch bijgehouden en vervalt niet.
    Iedereen die een account aanmaakt op de webshop of een ticket koopt via telefoon of de balie krijgt automatisch een 'Cultuur-geldbeugel'. Je hoeft hier verder niks voor te doen.
    Aankopen op de webshop als GAST (en dus zonder via je persoonlijk wachtwoord in te loggen) geven geen tegoed op je klantenkaart.

  • Waar zie ik nog mijn saldo?
    Bij ‘Mijn profiel’ op de webshop kun je onder ‘geldbeugel’ altijd zien welk saldo er op je 'geldbeugel' staat.

  • Uitzondering
    • Je spaart geen saldo voor:
    • Aankoop drank- en cadeaubonnen
    • Activiteiten uit de rubriek ‘TE GAST’. Dit zijn immers activiteiten die niet georganiseerd worden door het Cultureel Centrum Aartselaar of de Bib.

CONTACT 

  • Maandag van 09:00 tot 12:30
  • Dinsdag van 09:00 tot 12:30
  • Woensdag van 09:00 tot 12:30
  • Donderdag van 09:00 tot 12:30, van 14:00 tot 17:00, van 18:00 tot 20:15
  • Vrijdag van 09:00 tot 12:30, van 14:00 tot 17:00

    + 60 minuten voor de start van elke eigen voorstelling opent de balie.
We hebben een Facebook- en Instagrampagina. Like, deel of stel ons gerust een vraag. Weet wel dat Facebook en Instagram niet onze prioritaire communicatiekanalen zijn. Is het dus een dringende vraag, contacteer ons dan via 03 877 28 75 of mail naar cultuur@aartselaar.be.
Ja, er is gratis wifi ‘Aartselaar CC’ beschikbaar in het hele gebouw. Iedereen kan er gebruik van maken mits het accepteren van een gebruikersovereenkomst.

OPHAALSERVICE BUITENSCHOOLSE OPVANG vOOR JEUGDATELIERS

Ophaalservice IBO Robbedoes/Kwabbernoot 
Blijft je kind na school in de opvang? Ook dan kan je kind deelnemen aan de jeugdateliers van CC en Bib. 

Hoe werkt het?  
  • STAP 1: Schrijf je kind in voor het gewenste atelier of workshop.
  • STAP 2: Duid bij inschrijving de optie ‘ophaalservice lln CADE– naschoolse opvang’ of ‘ophaalservice lln Blokkendoos – naschoolse opvang’ aan. Geen melding is geen ophaling!
  • STAP 3: Als je kind voor – of na het gekozen atelier nog naar IBO Robbedoes/Kwabbernoot gaat, dien je hiervoor ook zelf in te schrijven bij Robbedoes of Kwabbernoot. Laat IBO alvast weten aan welk atelier je kind deelneemt. De uren die je kind op een atelier doorbrengt worden niet aangerekend in de opvang.  
  • STAP 4: Een IBO- of CC-medewerker brengt je kind naar de opgegeven locatie.
  • STAP 5: Na afloop kan je je kind zelf ophalen of wordt je kind terug naar IBO gebracht. 

Vervoer

Zowel met de auto als met de fiets en het openbaar vervoer geraak je makkelijk tot aan CC 't Aambeeld.
Er is een fietsenstalling voor het gebouw en op de parking achteraan. De fietsenstallingen zijn niet overdekt.

Volgende haltes bevinden zich in de buurt van het CC:

Halte gemeentehuis op +/- 500m:
180 Groenplaats – Aartselaar
181 Groenplaats – Rumst
182 Groenplaats – Boom
183 Groenplaats – Niel

Halte Leugstraat op de Boomsesteenweg op +/- 800m:
500 Antwerpen – Boom – Mechelen

Komende van Brussel: A12, afslag aan kledingzaak SKM, vanaf daar (Leugstraat) kan je de pijlen volgen naar CC 't Aambeeld. Of E19, afrit 7.

Komende van Antwerpen: Boomsesteenweg, afslag links (kruispunt ter hoogte van JBC) naar Aartselaar. Je komt dan in de Guido Gezellestraat. Vanaf daar volg je de pijlen naar CC 't Aambeeld.

Check de gemeentelijke website voor eventuele omleidingen n.a.v. wegwerkzaamheden

Parking CC 't Aambeeld: 250 staanplaatsen - della Faillelaan
Parking Muziekacademie: 40 staanplaatsen - Leon Gilliotlaan
Heb je geen eigen vervoer, maar wil je graag naar één van onze activiteiten komen? Dat kan! → Via de Minder Mobielen Centrale van Vlotter kun je thuis opgehaald & teruggebracht worden.      (inwoners Aartselaar, Boom, Hemiksem, Niel, Rumst of Schelle)
HOE WERKT HET?
  • Om  vervoer te reserveren bel of mail je naar Vlotter > elke werkdag tussen 9u – 11u
  • Reserveren kan vanaf een maand op voorhand tot ten laatste 2 dagen op voorhand (in praktijk reserveer je best min. 1 week vooraf) 
  • Kostprijs:
    • Jaarabonnement bij Vlotter: €12 voor single, €18 voor koppel
    • Km-vergoeding per persoon:
      • Richtprijs: € 0.41 met een minimum van 10km per enkele rit. -> min. €4.10/per rit/p.p.
  • Annulatie min.1 dag op voorhand is gratis

ZAALVERHUUR

Verenigingen, firma’s en privé personen kunnen de infrastructuur van CC ’t Aambeeld huren. Volgende ruimtes zijn beschikbaar:

  • polyvalente zaal (incl. inrijdbare tribunes)
  • foyer en cafetaria,
  • zolderlokaal

Het tarief voor de huur van de lokalen is afhankelijk van de aard van de activiteit en de aanvrager.

Lees alle praktische informatie omtrent zaalverhuur rustig door.

Andere vraag?

Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust via 03 877 28 75, cultuur@aartselaar.be of kom langs tijdens de openingsuren.

allezeddy01.jpg
img_4337.jpg
dsc_7342.jpg
g4.jpg
dsc_7332.jpg
g11.jpg
dsc_6270.jpg
takttakts203.jpg
dsc00007.jpg
dsc_0559.jpg
straatzicht-cc-zijde-bib_1.jpg
_dsc2165b.jpg
_dsc4958.jpg
dsc_05510.jpg