Veelgestelde vragen
Wij zijn blij dat we er terug zijn, maar dit seizoen zal nog een beetje anders verlopen dan hoe we het gewoon waren. Hieronder lees je meer over de praktische organisatie voor komend seizoen.
Wij hopen zo ten allen tijde flexibel in te spelen op mogelijke wijzigende Coronamaatregelen zodat alle voorstellingen en activiteiten gemoedelijk, veilig & zonder annuleringen kunnen doorgaan.
Voorstellingen & Zaal
Aangezien we de komende maanden mogelijk nog geconfronteerd gaan worden met wijzigende Corona-maatregelen, worden momenteel voor alle voorstellingen de tickets ongenummerd verkocht. Je krijgt op de dag van de voorstelling ter plaatse een plekje toegewezen door onze medewerkers. Bij voorstellingen met tribune & losse stoelen zal je de keuze krijgen tussen een zitplaats op de tribune of op de losse stoelen.
Alle plaatsen worden - behalve voor rolstoelgebruikers - aanéénsluitend toegewezen (indien nodig met een tussenstoel conform de actuele Coronaregelgeving).
Rolstoelgebruikers en hun gezelschap krijgen een plaats toegewezen die vlot bereikbaar is met de rolstoel.
Wil je voor de voorstelling nog iets drinken in de cafetaria dan krijg je bij aankomst een kaartje met je reservatienummer dat je op je toegewezen stoel kunt leggen. Je kunt dan ten allentijde van de cafetaria naar de zaal gaan en plaatsnemen op de zitplaats met jouw kaartje.
- Wij zetten in volop in op hygiëne & ventilatie bij de organisatie van onze activiteiten.
- Al onze voorstellingen en activiteiten worden georganiseerd volgens de actuele Corona-maatregelen die ons door de overheid worden opgelegd.
- Enkele dagen voor elke voorstelling of activiteit ontvang je een mail met ‘praktische informatie’. Daarin vind je de actuele informatie het verloop van de activiteit. Neem vooraf even de tijd om deze door te nemen.
De avondvoorstellingen starten standaard om 20.15 uur.
Er zijn ook lockers aanwezig. Hiervoor heb je een muntstuk van € 0,50 nodig. Je krijgt dit nadien terug.
Onze schouwburg is uitgerust met een ringleiding voor slechthorenden.
- Voor slechthorenden zonder hoorapparaat kun je aan de balie van het CC terecht voor een persoonlijk af te stellen ontvanger en hoofdtelefoon om de verstaanbaarheid van onze voorstellingen te vergroten.
Je kunt de ontvangers/hoofdtelefoons ontlenen na afgifte van je identiteitskaart.
Tickets & Abonnementen
Tickets kopen via de webshop is de snelste en makkelijkste methode. Je kan natuurlijk ook nog steeds terecht aan de balie, per e-mail: cultuur@aartselaar.be of via 03 877 28 75.
Tickets reserveren kan op volgende manieren:
1) Via de webshop:
Wil je tickets bestellen via de webshop. Bekijk volgend introductiefilmpje eens op je gemak.
Hieronder alvast enkele aandachtspuntjes:
- Je bent verplicht om je reservatie onmiddellijk te betalen met Bancontact. Voor online aankopen is een betaling met Visa, Maestro of per overschrijving niet mogelijk.
- Mislukt je online betaling, dan blijft de reservatie 24 uur zwevend. De cultuurdienst kan je bestelling definitief maken. Neem dan zeker even contact op via cultuur@aartselaar.be
- Bij het aanmaken van een nieuwe account selecteer je ‘België’. Als je dit niet doet, herkent het programma de postcode van je woonplaats niet.
- Je ontvangt E-tickets per mail. Deze print je af of toon je op je smartphone aan de inkom van de zaal.
- Cultuurcheques kan je niet inruilen via de webshop. Heb je een cultuurcheque ontvangen, kom er dan mee naar de balie waar je hem kan gebruiken als geldig betaalmiddel.
- Als je tickets bestelt via de webshop krijg je het zaalplan te zien. Je kan hier zelf je gekozen plaatsen aanduiden. Sommige plaatsen geeft de webshop weer als rolstoelplaatsen. Dit is vb. aan het uiteinde van een rij stoelen. Hier kan makkelijk een rolstoel gezet worden. Dit betekent echter niet dat enkel roelstoelgebruikers deze plaatsen mogen reserveren. Ook niet-rolstoelgebruikers mogen deze stoelen vastleggen.
2) Reservaties via e-mail, per telefoon of aan de balie:
- Na reservatie krijg je – per post of e-mail – een rekeningoverzicht met vermelding van je bestelling, je reservatienummer en ons rekeningnummer.
- Kaarten moeten binnen de 10 dagen na reservatie betaald worden (overschrijving, bancontact, cultuurcheques of cash aan de balie). Noteer je reservatienummer steeds bij de overschrijving. Niet-betaalde reservaties worden na 10 dagen geannuleerd.
- Betaalde tickets worden je per post of per e-mail toegestuurd. Indien de betaaldatum te dicht bij de voorstelling komt, liggen de tickets voor je klaar aan de balie.
- Kaarten die de avond van de voorstelling nog betaald moeten worden, moeten ten laatste 15 minuten voor het begin van de voorstelling afgehaald worden.
- Niet afgehaalde kaarten kunnen nadien doorverkocht worden.
Opgelet, deze bon is enkel te gebruiken voor al de voorstellingen en activiteiten van Cultureel Centrum Aartselaar. Niet te gebruiken bij 'TE GAST'-voorstellingen.
- Cultuur-klantenkaart
De CC abonnementen hebben we vervangen door een Cultuur klantenkaart. Zo kunnen we onze trouwe klanten extra blijven verwennen.
Wat is de Cultuur- Klantenkaart?
De Cultuur-Klantenkaart is een virtuele klantenkaart. Bij elke aankoop die je doet – zowel online als aan de balie -, spaar je per gespendeerde euro, € 0.07 op je klantenkaart. Je spaart bij aankopen uit het volledig aanbod van Cultureel Centrum Aartselaar en Bib Aartselaar. Je spaart dus zowel als je inschrijft voor een voorstelling, film, familievoorstelling of een cursus.
Je kiest zelf of je bij een volgende aankoop je saldo al inzet en voor welk bedrag.
Het gespaarde saldo op je klantenkaart wordt automatisch bijgehouden en vervalt niet.
Iedereen die een account aanmaakt op de webshop of een ticket koopt via telefoon of de balie krijgt automatisch een Cultuur-klantenkaart. Je hoeft hier verder niks voor te doen.
Aankopen op de webshop als GAST (en dus zonder via je persoonlijk wachtwoord in te loggen) geven geen tegoed op je klantenkaart.
Waar zie ik nog mijn saldo?
Bij ‘Mijn profiel’ op de webshop kun je onder ‘geldbeugel’ altijd zien welk saldo er op je klantenkaart staat.
Uitzondering- Je spaart geen saldo & je kan dit niet inzetten voor:
- Aankoop drank- en cadeaubonnen
- Activiteiten uit de rubriek ‘TE GAST’. Dit zijn immers activiteiten die niet georganiseerd worden door het Cultureel Centrum Aartselaar of de Bib.
- Cultuurrittenkaart: Cultuurpas voor -26jarigen
-26-jarigen kunnen een 5-rittenkaart kopen (€ 50,00). De kaart kan zowel gebruikt worden door 1 persoon om naar 5 voorstellingen te komen kijken als door verschillende jongeren om samen naar 1 of meer voorstellingen te komen. Elke rit kost € 10,00
Uitgezonderd: Soulsister, Stan van Samang > Hiervoor vul je 2 ritten in = € 20,00
- Korting Gezinsbond
-
- Leden van de gezinsbond genieten bij onze familievoorstellingen een korting van € 2 per ticket.
- Geef bij reservatie steeds je gezinsbondnummer door om van deze korting te genieten. Op de webshop kan dat in het vakje ‘opmerkingen’.
CONTACT
Dinsdag van 08:30 tot 12:30
Woensdag van 08:30 tot 12:30
Donderdag van 08:30 tot 12:30, van 14:00 tot 17:00, van 18:00 tot 20:15
Vrijdag van 08:30 tot 12:30, van 14:00 tot 17:00
60 minuten voor de start van elke eigen voorstelling opent de balie.
Vervoer
Volgende haltes bevinden zich in de buurt van het CC:
Halte gemeentehuis:
180 Groenplaats – Aartselaar
181 Groenplaats – Rumst
182 Groenplaats – Boom
183 Groenplaats – Niel
Halte Boomsesteenweg ter hoogte van de Leugstraat:
500 Antwerpen – Mechelen
Komende van Brussel: A12, afslag aan kledingzaak SKM, vanaf daar (Leugstraat) kan je de pijlen volgen naar CC 't Aambeeld. Of E19, afrit 7.
Komende van Antwerpen: Boomsesteenweg, afslag links (kruispunt ter hoogte van JBC) naar Aartselaar. Je komt dan in de Guido Gezellestraat. Vanaf daar volg je de pijlen naar CC 't Aambeeld.
Parking Muziekacademie: 40 staanplaatsen - Leon Gilliotlaan
ZAALVERHUUR
Verenigingen, firma’s en privé personen kunnen de infrastructuur van CC ’t Aambeeld huren. Volgende ruimtes zijn beschikbaar:
- polyvalente zaal (incl. inrijdbare tribunes)
- foyer en cafetaria,
- zolderlokaal
Het tarief voor de huur van de lokalen is afhankelijk van de aard van de activiteit en de aanvrager.
Lees alle praktische informatie omtrent zaalverhuur rustig door.
Andere vraag?
Heb je nog andere vragen? Stel ze gerust via 03 877 28 75, cultuur@aartselaar.be of kom langs tijdens de openingsuren.













